Back | Reverse | Quick Reply | Post Reply |

Re: Finlandia!
Link | by on 2006-11-17 11:52:25
-Nekomimi;
'Loistoideani':
Kuvana joku haikean näköinen tyttönen, kuten tuossa avatarissa. Siihen lisää tekstin: For one to wish we could stay together always... Is that selfish?

Aika "söpö", ainakin omasta mielestäni. Hih! ^.^

オヤシロさまドットコム─テレビアニメ「ひぐらしのなく頃に解」公式サイト

Link | by on 2006-11-17 13:04:35 (edited 2006-11-17 13:29:11)
Ihan söpöltä tuo kuulostaa ;)

katsotaampas.. *antaa vaihtoehtoja*

Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image HostingPhotobucket - Video and Image Hosting

Siinä olis pari. Ettiskelen lisää huomenna jos tuo sivustoi vaikka pelittäis >.< *väsymys* *nukkumaan* oyasumi!

Link | by avatar on 2006-11-18 01:35:59
Ooh! tosi söpöjä kuvia~ :3 Thih~ ^^

Link | by on 2006-11-18 03:05:59
Juh, söpöjä ovat. =]
Tuo vasemman alalaidan kuva näyttää ihanalta. =] Jos nyt ei suoraan se kuva, niin joku samantapainen.

Link | by on 2006-11-18 04:50:31 (edited 2006-11-18 12:21:00)
Kyyllä minä tuon pistän. Kun sain veljen suostumaan siihen photarin asennukseenkin :3 kekek, jesh, nyt voin ruveta räpeltämään sen kanssa ;D

Darn >.< en saa fontteja toimiimaaaaan! että saattaa venähtää joku tovi :3 en tasan ala perus fonteilla väsäämään mitään -.-

Link | by heprea on 2006-11-19 07:57:16
NEKOMIMI mistä saat noita kuvia oikee? O.o oikeesti meh >_< aivan superior kawaiii kamakkia o.o;

Link | by on 2006-11-19 07:58:54 (edited 2006-11-19 08:00:53)
Animepaperista :DDD oon tehny sinne varmaan viis accounttia, kun niillä on semmonen tietty raja mihin asti saa otella noita kuvia sieltä :3 Mutta ihan kun se minua estäis *pahis* buahahah! ^^'

Tulee muuten pirunmoiset shiverit kun katon xtv:tä justiinsa *shivers*
Hirveän ihanan kamalan karseen hyvä

Link | by on 2006-11-19 10:12:52 (edited 2006-11-19 13:00:44)
Tässä olisi tämän päivän aihe;

Nähtävyyksien katseluun liittyviä lauseita:

Lauseita:

__ wa doko desuka? = Missä on __?
-Info sentaa = Infopiste
-Eki = Asema
-Basu-tei = Bussipysäkki
-Chikatetsu = Metro
-Restoran / kafe = Ravintola / kahvila

Dono __ desuka? = Mikä __ minun pitäisi ottaa?
-Densya = Juna
-Basu = Bussi

Dorekurai kakarimasuka? = Kuinka kauan se kestää?

Ikura desuka? = Kuinka paljon se maksaa?

(Chizu ni) kaite kudasai. = Olkaa hyvä ja merkitkää se (karttaan).

Koko wa doko desuka? = Missä on täällä? =p

Dorekurai furui desuka? = Kuinka vanha se on?

Syasin wo tottemo ii desuka? = Saanko ottaa valokuvan?

Nanji ni hiraki [smimari] masuka? = Mihin aikaan se avautuu [sulkeutuu]?

Koska olen itsekin heikoilla sanaston suhteen tässä aiheessa, tungen tähän väliin vuodenajat japaniksi!

Vuodenajat:
Haru = Kevät
Natsu = Kesä
Aki = Syksy
Fuyu = Talvi

Seuraava oppitunti on kaiketi viimeinen, en oikein enempää asiaa saa irti. Niin että sitten keskiviikkona (tai torstaina, riippuu kuinka jaksan kirjoitella) käsitellään kysymyksiä, perustervehdyksiä sun muuta. Tai jotain.

Link | by heprea on 2006-11-19 23:47:32
kiitokset nyt vielä kerran obdient :D

Link | by on 2006-11-20 00:38:54 (edited 2006-11-20 00:39:26)
*kopioi*

*liittää*

*tulostaa*

*kiittää*

Arigatou!

Noin, ilta lukemista, ja opiskelemista :3

Mutta piti muuten kysyä noista -ka päätteistä. Että kun minä olen tottunu näkemään sen ikäänkuin erillisenä osana. Ettei se kuulu varsinaisesti siihen sanaan, vaan se on vaan siinä perässä niinkun omana sananaan.

Anata wa Nihon-jin desu ka?

Ja silleen.. Että mitens on, voiko molempia käyttää vai onko toinen vähäään väärin? ^^'

Link | by on 2006-11-20 09:28:32 (edited 2006-11-20 10:47:45)
Piti varmistaa tuo asia japania minua paremmin osaavalta ystävältäni. Kyllä, molemmat muodot käyvät, joskin se desu ka-muoto on yleisempi noista kahdesta. =] Itse olen tottunut kirjoittamaan desuka-muodossa, sillä suuri opettajani(!) Ryoko Matsumoto opetti asian kyseisellä tavalla.

Link | by on 2006-11-20 11:51:48 (edited 2006-11-21 06:12:28)
No hyve että molemmat käypi :3 Kun pistää aina miettimään, kun tulee sitten vaan
ajateltua eettä oon taas oppinu ihan miten sattuu x)

Värkkään sitä signaturea tässä joku päivä taas. Kuva olis, mutta fontin pirukkaat
ei suostu pelittämään >S johtuu varmaan pakkausmuodosta, nyt ne on avattu jollain
windowsin omalla, pitänee vääntää ne winrariin siis vielä.

Ihanaa kun melkein tiedän tietokoneista jotain xD html-muotoilun suuret taitonikin olen oppinu täällä ollessani =P

Photobucket - Video and Image Hosting

Saakos siitä selvää?

< a href="http://photobucket.com/" target="_blank">< img src="http://i43.photobucket.com/albums/e394/panda789/nekos%20stange%20pics/signature2.jpg" border="0" alt="Photobucket - Video and Image Hosting">

Link | by heprea on 2006-11-21 05:53:17
:3 pitää kattoa, sikku saan koneen niin yritän ittekki viel vähä lisempää skriivata tosta japanista

seuraavana ehotuksena opetuksen kannalta vois ihan jees kans olla perus kulttuuri tietoa japanista ja historiaa ja sun muuta kamakkia :3

mutta nyt en edelleenkään paljoa kerkeä tekemään joten viestini jää lyhyeksi.

Link | by on 2006-11-21 07:46:40 (edited 2006-11-23 11:00:13)
Hoo, hieno on! Suuret kiitokset! Hyvin saa teksteistäkin selvää. =]
Tosin pisti silmään tuo alwaysin toinen l-kirjan. En tiedä johtuuko se liiallisesta englanninopiskelusta, mutta hiukan se minua häiritsi. Muuten, millä koodilla tuon kuvan saa keskitettyä?

Erinäisiä kysymyksiä ja perustervehdyksiä:

Perustervehdyksiä:

Ohayo (gozaimasu) = Hyvää huomenta
Konnichiwa = Hyvää päivää
Konbanwa = Hyvää iltaa
Oyasumi (nasai) = Hyvää yötä
Senjitsu wa doomo = On hauska tavata sinut taas
Hisashiburi = Mukava nähdä pitkästä aikaa
Doomo / Ossu = Hei / Päivää [Molemmat ovat tuttavallisempia muotoja]
Mata ai masyou = Tavataan uudestaan
Sayounara = Näkemiin
Jyaa ne = Nähdään
Mata ne = Nähdään myöhemmin
Mata ashita = Nähdään huomenna
Mata raisyou = Nähdään ensi viikolla
Aete totemo yokatta. = Oli mukava tavata sinut.
Gomen (nasai) = Anteeksi
Daijobu (desu) = Ei se mitään
Ki wo tsukete (kudasai) = Ole varovainen

Kysymyksiä:

Genki (desuka)? = Kuinka voit?
Dou (desuka)? = Miten menee?
-Okage sama de (genki desu) =Hyvin, kiitos
-Genki (desu) = Loistavasti
-Isogashii (desu) = Kiirettä pitää
-Maa Maa (desu) = Kohtuullisesti
-Taihen (desu) = Vaikeata on
__ na tenki desune? = __ sää, eikö vain?
-Ii = Mukava
-Hidoi = Kamala
-Hen na = Outo
(Go) syussin wa? = Mistä olet kotoisin?
-Finrando kara kimashita. = Olen Suomesta. =p
Toire wa doko desuka? = Missä vessa on?

Kulttuurista en hirveästi perillä ole, tiedän vain muutaman japanilaisen juhlan tarkoituksen sekä hiukan japanilaisista puutarhoista ja urheilulajeista.

Link | by on 2006-11-23 10:56:45
hupsista T.T kirjotan sen aina kahella L:llä Ja sitten siitä sakotetaan aina xD
Nyt voisin vaikka oppia sen.. Mutta sovitaan että se on taiteilijan vapaus ^^'

Keskitys toimii < center>koodi< /center> komennolla

HOO! Perus juttusia. Näistä tykkäilen ^__^
Niitä kuitenkin kuulee ehkä eniten. Tai siis niistä saa selvää kun kuulee vaikka jossain animessa :DD

Pihkurat. Koeviikko >.< En ehi olemaan nöräpera ihan joka päivä.. tai no. En ainakaan kunnolla xD

perus kulttuuritietoa! Jesh, jos heprea jaksaa laittaa niin minä jaksan kyllä olla kiinnostunu :3 Tykkään hirveesti kaikista semmosista jutuista muutenkin, ihan sama mikä maa on kyseessä!

Link | by heprea on 2006-11-24 00:13:55 (edited 2006-11-24 00:14:49)
hoh kattotaan jos jotaki tiiän :3 en ole sinänsä itte paljoa asiasta saanut tietopa mutta olen kovasti yrittänyt aina välistä googlettaa jotaki pitääpi kait ajoissa kääntyä kirjaston puoleen ^^;

parin kaverin pitäs kyl vissii tietää jonki verran näitä japanin historiikki & kulttuuri asioita

koe viikko vai? onnea vaan sitte :3 gambatte nee~!

Link | by on 2006-11-24 10:45:24
Minäkin olen yhden ihan japani-japani kirjulin lukenut. Kun yhden löysin kirjastosta o.O joku "kahdeksan pilven takaa" mikä oli kyllä tosi mielenkiintonen. Se nyt kerto pääasiassa Japanin taloudellisesta kehittymisestä toisen maailmansodan jälkeen xD mutta hirveen mielenkiintonen oli tosissaan-!

Kiitos kiitos. Sitä kyllä kaivataan, ja jaksamista myös. Vähän tuppaa silmät olemaan slut, kun ei kaikkea jaksais tehä T.T

Tuli muuten just mieleen, kun kävin kattelemassa tota vanhaa "show your pics" -threadia (etin sieltä yhen kuvan minkä hukkasin koneelta), niin muistan kun näin sun kuvan (heprea) ensimmäistä kertaa niin aattelin että "näyttää aika suomalaiselta" :DDDD

Ja sitten tuli vielä mieleen että onko suomalaisissa kouluissa tosissaan semmosia koulu henkkareita o.O (jeje, huomasin siitäkin kommentuksen jo nyt... -.-)

Link | by on 2006-11-24 13:12:19 (edited 2006-11-26 02:12:50)
Kiitoksia tuosta koodista. =]

Heh, toivottavasti minä pääsen nyt oppilaan roolin ja saan uutta tietoa tuosta kulttuurista ja historiasta. Minunkin kulttuuritietoni rajoittuvat nyt enimmäkseen Googlaamiseen. Yhdellä oppitunnilla piti etsiä tietoa eri juhlapyhistä sillä aikaa kun tytöt sovittivat kimonoa. =]

Tuosta 'show your pics'-threadista tuli mieleeni, että minunkin kait pitäisi jossain vaiheessa oma kuvani sinne laittaa.

Piti hiukan korjailla tuota kommenttiani niistä kouluhenkkareista, en selvästikään ajatellut kun alun perin kirjoitin sen. =p Niin että kyllä niitä löytyy, vaikka eivät varsinaisesti mitään pakollisia olekaan.

Link | by avatar on 2006-11-26 01:23:56
Obedient: minä nyt en ainakaan vieläkään pääse opettajaksi, kun ei oo noo japanin kulttuuri ja historian tiedotkaan hallussa... -_- Käytiinhän me kyllä uskonnossa ne japanin uskonnot läpi mutta ne tuskin ovat kovin kiinnostavia joten... ^^' Hee~

Hui~ Minä en kyllä ainakaan laita kuviani tuonne 'show your pics' -threadiin.. Saavat sydärin ku näkee minut. ^^'' Nii kauheita..

Kouluhenkareita? Onko niitä muka jossain koulussa täällä? O.o

Link | by on 2006-11-26 10:05:39
Missä se obedient oikein opiskelee o.O Aina jotain näytelmiä :D Mulla oli viimeks näytelmä ala-asteella ja olin nakkikiskan pitäjä -.- ylistäkää vielä lisää!

Vähänkö siistiä. Minäkin haluan sovittaa kimonoa xD Mutta joo, tämä tyttö tahtoo tykätä noista vaatteista muutenkin aika lailla liikaa :3

Minä olin ihan yhtä ulalla Nagisha! Luulin että semmosia on vaan jossain ulkomailla, mutta odotellaampas nyt että heprea ilmestyy jostain, kun sen koulussa ilmeisesti, ehkä, saattaa olla ;)

Laittaakaa kuviaaaa! Tykkään hirveesti kaikenlaisista kuvista, niinkun kaikki täällä ^^'

Back | Reverse | Quick Reply | Post Reply |
Go to page: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, ... 24 Displaying 141 to 160 of 484 Entries.

Copyright 2000-2026 Gendou | Terms of Use | Page loaded in 0.0068 seconds at 2026-07-30 03:58:44