Back | Reverse | Quick Reply | Post Reply |

Re: Finlandia!
Link | by on 2006-11-12 10:12:59
Viime lukuvuotena ilmestyi jossain syyskuun paikkeilla lukion seinälle ilmoittautumislomake japaninkurssia varten. Tuolla listalla siis katsottiin, saako idea japaninkurssista kannatusta - ja yllätys yllätys, kyllähän se suosiota sai. Tokihan siellä paljon oppilaita oli (meitä taisi olla noin 60, eri ryhmissä tietenkin), mutta jos nimi oli listalla, niin pääsi opettelemaan japania. =]

オヤシロさまドットコム─テレビアニメ「ひぐらしのなく頃に解」公式サイト

Link | by on 2006-11-12 10:19:08
Vähänkö siistiä! Oon oikeesti kateellinen :D Mutta on se hyvä kun käyt täällä sivistämässä meitäkin ^^'

Mutta vielä piti sanoa, että vilasin sun profiilia, etkä lataa musiikkia paljon mitään *piilottelee omaa 395 lataustaan* eeep!

Mutta pakenen saunaan ja keskustelen huomenna lisää!

Kiitos vielä kerran! Oyasumi!

Link | by on 2006-11-12 10:27:32
Juh, nirso olen mitä musiikkiin tulee. Osasyynä latausten vähäisyyteen voi olla se, ettei Gendou ole ainoa sivusto mistä olen lataillut musiikkia. Jos jotain tiettyä kappaletta ei löydy yhdeltä sivustolta, siirryn toiselle. =p
Hyvät yöt sinnekin. =]

Link | by avatar on 2006-11-13 08:45:01 (edited 2006-11-13 08:45:53)
Hoo, minua käytetään perusteluna! xD no ei mitään, en mä paljoo tiiä, mutta kyl mä nyt tierän noo 'gomen nasai blah blah' -hommat. Joten sen takiin ei tarvii mitään ihan kauheita.. ano.. syventäviä hommelija laittelemaa. ^^

Huuh! Minäkin haluisin jonnekkin japanin kurssille, mutta eihän täällä mjitään ole.. T.T Mutta onhan tästäkin ollu apua joten ei se nyt niin paljon haittaa. ^^

Minäkin olen melko nirso musiikista. ^^ Tai siis mähän olen sellanen melko kaikkiruokanen (kuhan ei oo mitään klassista), mutta sen kappaleen pitää olla tosi hyvä et mä lataan sen... kuten vaikka Suwabe Junichin biisit. <3 Ihania! *ihku dihkutusta* <3

Link | by on 2006-11-13 09:34:50
Minä taas kokeilen o.O lataan ihan miljoonasti, ja yllätyn positiivisesti :> sit käyn surffailemassa muitten tyyppien profiileissa ja katon mitä ne on äänestäny hyviks ja latailen niitä xD

Kuuntelen muuten klassistakin ihan mielelläni, ermieh *sweatdrop*

En ees tiiä muita sivustjoa kun gendou mistä vois ladata anime musaa ^^' tää oli ensimmäinen mihin törmäsin, enkä aio luopua!

Jup :3 keke *ei aio paljastaa omaa lack of knownledgeään* hienoja nämä minun enklanti/suomi mutaatiot *_*

Link | by on 2006-11-13 10:07:11 (edited 2006-11-13 10:07:20)
Itse en klassista juurikaan kuuntele. Gregoriaaninen sun muu menee, rauhoittavia lauluja kun ovat. =] Suosin kuitenkin niitä 80-luvun kappaleita. A-ha:n 'Move to Memphis' on ehdoton suosikki. ;]

Gendou on kolmas sivusto, jolta olen musiikkia lataillut. *Kiäh kiäh.* Valitettavasti täältä en kuitenkaan löytänyt Tenshi ni Narumonin 'Ai wa Umi'-kappaletta. (Ihana kappale, niin rauhallinen, että alkaa nukuttamaan. ^.^) Tosin täytyy myöntää, että Gendoussa on kuitenkin laajempi musiikkivalikoima kuin niillä toisilla sivuilla. =p

Henk. koht. suosikkiartisti tällä hetkellä: Kotoko. Hänellä on yllättävän monta piristävää kappaletta, josta saavat hymyilemään. ^.^

Link | by on 2006-11-13 10:11:39
Re-sublimity tais olla hältä kans? Kun se ainakin tulee heti mieleen : D muuten en tiedä tunnenko sen tuotantoa. Vois kyllä niitäkin latailla.. vaikka välillä jostain syystä hävettää toi latailujen määrä ^^' Tavotteena oli pitää se alle 400.. eh :3

mut gregoriaaniset on aikas hyviä. Olin joskus tosi koukussa. Mutta tuo Stargazer mitä kuolaan tällä hetkellä on just kans semmonen rauhallinen <3 *drooooooooooool*

Pröööt xP Minä olen jästipää. En vaihda gendouta mihinkään. Pysyn täällä *grrr* my precious xD

Link | by on 2006-11-14 09:30:48 (edited 2006-11-14 11:15:07)
Juh, Re-sublimity on Kotokon tuotos. Muita on mm. Snow Angel (^.^), Face of Fact, Princess Bride! ja Resolution of Soul. =]

Ajattelin huomenissa postittaa ruokailuun liittyvää sanastoa / lauseita, jos se kaikille sopii? (Koko ajan pitää kysellä, että käykö se nyt aivan varmasti? En ilman suostumusta uskalla mitään kirjoitella. =p)

Link | by heprea on 2006-11-15 04:43:37
kotoko <333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333333
agony ja re-sublimity ja tottakai princess pride on kowia on sil muitaki kovia kuten second flight feat joku ketä en muista ja kaikki muut onegai teacher/twins kappaleet jne jne

mun kone räjähti tos ~1½kk si (ja sitä ennen se oli ~3kk rikki) eli oon täs piakkoin ollu vajaat 5 kk ilman konetta -_-

Link | by avatar on 2006-11-15 09:21:32 (edited 2006-11-15 09:21:54)
Juu juu obedient~ Laita vaan. ^^

Waaaah! O.o Vajaat VIIS KUUKAUTTA ilman konetta??!
..Otan osaa. -_-

Link | by on 2006-11-15 10:46:15
Ja tätähän te kaikki olette taas odottaneet innolla, vai kuinka? =p

Ruokailuun liittyviä sanoja ja lauseita

Lauseita:

__seki de onegai shimasu. = Pöytä __ hengelle, kiitos.
1 henkilö = hitori
2 henkilöä = futari
3 henkilöä = san-nin
4 henkilöä = yo-nin

Kolmosesta eteenpäin se menee numero + nin-periaatteella.

Kinen-seki [kitsuen-seki] wo onegai shimasu. = Tupakoimattomien [tupakoivien] puoli, kiitos.

Finlandogo no menuu wa arimasuka? = Onko teillä suomenkielistä menua? ('Eigo no menuu' taas on englanninkielinen menu. )

Osusume wa? = Mitä suosittelette? (Käytetään pääasiallisesti pikaruokaloissa ynnä muissa vastaavissa.)

__ wo onegai shimasu. = Haluaisin tilata __.

__ wa arimasuka? = Onko teillä __?

__ wa ikura desuka? = Kuinka paljon __ maksaa?

Okaikei onegai shimasu. = Saisinko laskun?

Dono mise ga ii (desuka)? = Mitä ravintolaa suosittelet?

Sanastoa:
-Saikoo = Parasta / fantastista
-Oishii = Herkullista
-Maa maa = Menettelee
-Mezura shii = Erilaista
-Oishiku nai = Pahaa
-Itadakimasu = Syödään
-Gochisoo-sama = Kiitos ruoasta
-Gohan = Ateria
-Chooshoku / Asa gohan = Aamiainen
-Chuushoku / Ohiru gohan = Lounas
-Yuushoku / Ban gohan = Illallinen

Muutama ruokalaji vielä ihan näin lopuksi.
Ruokalajeja:
-Sukiyaki = Makea(hko) lihakeitto
-Gyuu-don = Naudanlihaa & riisiä kulhossa tarjoiltuna
-Teppan-yaki = Grillattuja kasviksia, kalaa ja lihaa
-Nabe mono = Japanilaiseen tyyliin valmistettu keitto padassa tarjoiltuna
-Tori no kara'age = Uppopaistettua kanaa
-Miso-shiru = Miso-keitto
-Shichuu = Muhennos
-Onigiri = Riisipallero
-Tsuna = Tonnikala

Juuh, pitäkää hauskaa. =]

Link | by on 2006-11-16 01:03:40 (edited 2006-11-16 01:07:16)
pidämme! arigatou! <3

Mutta vielä tuosta kotokosta.. Gendoussa ei varmaan kaikkia noita kipaleita ole? *käy tarkistamassa ihan just kohta*

Korjaus: ilmeisesti niitä onkin vähän enempi o.O mun mp3-soitin räjähtää kohta xD

Mutta joo :D second flight on kanssa aivan loistava, jumpsutus ^^'

Sain koneen takasin! Tai veljenhän se on, mutta se jakso formatoida sen jopa eilen -_-' mutta jesh! Saan rakkaan photoshoppini ja toimivat sivustot ilokseni :3 waii!

Sulla se kone meni heprea sitten vähän pahemmin palasiks :< kun meillä ei kaivannu kun tyhjennystä kaikesta turhasta (eli kaikesta :3 tai mun mangoja ei lasketa..)

Link | by on 2006-11-16 08:00:54
Alkaa tässä pikkuhiljaa vaikuttamaan siltä, että lähestymme minun japanintietämykseni rajoja. Kyllä saan vielä muutaman oppitunnin repäistyä, mutta se on sitten siinä. =p

Juuh, kaikki Kotokoa kuuntelemaan, hehe. ^.^

Muuten, Nekomimi, jos voisin signature-asialla vaivata? Sain loistavan idean sellaiseen. ;]

Link | by SuicidopoliS on 2006-11-16 09:24:41
Hum... err... sorry to bother your converstation, but does any of you perhaps know how come the opening song of Legend of Mana was in Finn... or Norsk, i can't recall exactly... Or is that the same language? :) Pardon my ignorance...

B.t.w., it's kindda fun... I speak Dutch, and from time to time i seem to recognise a word of Finn ;)

> > > "Think of your ears as eyes..."< < <
.oO° Life's THE CURE, the rest are details! °Oo.

Link | by heprea on 2006-11-17 02:23:57
@SuicidopoliS: hmmmz hard to say i havet heard it ._. and it dosnt seem to be here either >_< or i just cant use the search T_T

hoh oot obdient superior ;o khyl veikkaan et mäki voisin viel jotaki repästä(mullahan nätä tunteja tosiaanki on viel kevääseen asti ~1-2 kertaa viikos) :s mutta ehkä sitten kun pääsen oikee kunnolla jollekki koneella käytmään niin se onnistuu :d

Link | by Misplaced on 2006-11-17 04:34:15
Hmm, tuli tässä mieleen, että onko kukaan vielä kysellyt kenenkään musiikkimakuja? (olenlaiskaenkäjaksalukeakokotopiccia...) Eli mitä muuta kuuntelette kuin animemusiikkia?

Minä kuuntelen aikalailla metallia (powermetal on aika lähellä sydäntä, esim. Sonata Arctica joka on aivan paras) ja sitten kaikkea mikä tuntuu hyvältä. Just nyt kuuntelen Flogging Mollya, joka on irlantilais-amerikkalais-kelttiläistä punkkia. Kuulostaa hiukan kantrilta, mutta se on oikeastaan irlantilaista ja kelttiläistä kansanmusiikkia yhdistettynä punk-asenteeseen ja vauhtiin. Upean kuuloista.

Genuflect all you refugees who fled the land
Now on guilt you kneel
And say a prayer for those left behind
From beyond the pale to the Northern sky
So you saved your shillins and your last six pence
Cause in God`s name they built a barbed wire fence
Be glad you sailed for a better day
But don`t forget there`ll be hell to pay
Rebels are we, though heavy our hearts shall always be
Ah, no ball or chain no prison shall keep
We`re the rebels of the sacred heart
I said no ball or chain no prison shall keep
We`re the rebels of the sacred heart

Olen juonut aivan liikaa kahvia ja minulla on hiukan hyperaktiivinen olo. Tekisi mieli tanssia irkkupunkkia atk-luokassa, mutta hmm, en nyt taida... Nekomimi istuu kahden koneen päässä edessäni ^______^' Mutta ei ole Gendoussa, mikä on hiukan omituista, koska joka kerta kun olen hänet koneella nähnyt, hän on Gendoussa. Hämmentävää.

Ööär, ja minulla on sanomalehtikansio, kaksi lehtijuttua (sitä toista ei olisi kannattanut jättää roikkumaan), puhe ja läksyjä tekemättä. Ne pitäisi tehdä maanantaihin mennessä ainakin, koska sitten pitää lukea kokeisiin, joita minulla on onneksi vain kolme: äidinkielen, matikan ja ruotsin. Ruotsista en saleesti pääse läpi. En millään.

One step forward... And two steps back, that's the song of my life...

Link | by avatar on 2006-11-17 07:52:07
Musiikkimakuja? Oh, olikos niistä jotain..? ^^'' Oli siitä kai jotain, mutta joo ihan sama.. Mä ainakin anime musan lisäks kuuntelen Evanescencee (joka on ihan huippu btw ^^) ja Nightwishii ja X Japanii sekä kaikkee muuta sekalaista.. xD Kuten jo aiemmin olen maininnut minulla on melko laaja musiikkimaku joten..

Hm, Flogging Molly? Irlantilais-amerikkalais-kelttiläistä punkkia? O.o En oo ikinä kuuluukkaan... Kuulostaa varmaan melko jännältä. xD

Hah, on nyt ne minun ruotsin taidotkiin tullu todistettua! Sain 6- ruotsin sanarista ja ope pisti sitten uusimaan sen.. gao.. T.T En minä vaa osaa!

Link | by on 2006-11-17 08:09:32
-Suicidopolis: Hm... Legend of Mana is a game, aye? Well, whether it is or not, I have absolutely no idea why the opening song would be in Finnish - or in Norwegian. And no, they are not the same language. ;]

Heh, sinulla tulee olemaan enemmän tunteja kuin mitä minulla oli, heprea. Omat japanintuntini rajoittuvat 11 oppituntiin. =]

Tulee pääasiallisesti kuunneltua 80-luvun rokkia. (A-ha, BeeGees, Village People =p ja jne.) Mutta muuten kuuntelen Franz Ferdinandia ja Eraa (Kauan eläköön New Age-musiikki!), sekä tiettyjä kappaleita Timanttikyttä-soundtrakilta. =p Lisäksi levyhyllystä löytyy sekalaisia gregoriaanislevyjä, Eiffel 65 ja Teräsbetonin Metallitotuus (ostin tämän ihan huumorimielessä, en varsinaisesti kuuntele sitä).

Niin että joo, tuossahan noita olisi. =]

Link | by heprea on 2006-11-17 09:16:07
hmmh muuta musiikkia ku jpop? onko sellasta muka? :D (haha vitsi, oli melkeen hauskaki.. :P)

mut joo mun musiikki maku on kans suht laaja (mielestäni)
metalli puoli: death/heavy/melodic/folk/power ja kun muukki sano pari pändiä niin öh vaikka in flames ja wintersun on kowia sanoja

greagodiaarinen musiikki menee kans era ja greagorian on jees multa taitaapi löytyä 3 greagorianin ekaa levyä(aitoina jopa)

Link | by on 2006-11-17 10:45:51
@suicidopolis- i cant help >S im havent even heard about that legend of mana..

Huh o.O yritin vieroittaa itteäni gendousta pari päivää.. noh, surkealla menestyksellä >.< kävin täällä kuitenkin vaikka en forumeilla niin aktiivistellukkaan..

Minä kuuntelin ennen ihan laidasta laitaan kaikkea teinipoppia ja muuta sellasta. Hirveesti tykkäsin Nightwishistä, Poets of the fallsista ja sellasista. Nyt en oo sitten kahteen kuukauteen kuunnellu yhtään mitään muuta kun j-popia että en oikein tiedä enää noista musiikeista xD

Ja obedient! Kertoo ideaa, tahtoo kuulla! Laitan tuon photoshopin tänne koneelle tässä joku päivä (piakkoin toivottavasti) niin voin sitten kehittääkkin sen :3

Vitsin kyyläri! xD Oikeesti, ei enää gendoussakaan saa rauhassa käydä kun tyyppi kattoo että mitä sitä puuhataan. grm grm! >.< no ei, keke :3

Mutta kylläpä noissa vanhoissakin läksyissä on vielä opettelemista o.O en oo kun ne ensimmäiset ehtiny tankata.. mutta kylläpä aion panostaa heti koeviikon jälkeen niihin!.. niinkun vähän kaikkeen muuhunkin taas -.- pitäis kirjotuksiinkin alkaa kohta lukemaan, että ehin.

Back | Reverse | Quick Reply | Post Reply |
Go to page: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, ... 24 Displaying 121 to 140 of 484 Entries.

Copyright 2000-2026 Gendou | Terms of Use | Page loaded in 0.0066 seconds at 2026-07-09 02:18:11