Back | Reverse | Quick Reply | Post Reply |

Re: Finlandia!
Link | by korento on 2006-11-09 07:36:40
Bwah, täälläkin yksi Finn! Vieläkös joukkoon mahtuu?

Olen 15-vuotias tyttö Lappeenrannasta, oikea nimeni on Lauha ja minullakin on kissa ^^. Itse asiassa meiltä löytyy 2 kissaa, 3 gerbiiliä, akvaariokaloja, sammakko ja yksi kolmannes hevosesta. Ja yksi hullu isosisko, jonka voi varmaan myös laskea lemmikiksi.

Harrastuksen ja mielenkiinnon kohteina ovat tietysti anime ja manga, swappailu (kysykää jos ette tiedä ja kiinnostaa ^~), piirtäminen ja pelaaminen. Animeen ja mangaan tutustuin joskus 2. luokalla Pokemon-buumin aikaan, silloin tosin "harrastaminen" rajoittui kuvien ihasteluun netissä ja omalla koneella. Vasta n. vuosi sitten tuli ostettua ensimmäiset mangat ja katsottua ihan kunnolla joitain animesarjoja (kiitos ystäväni joka kertoi Youtube.comista). Kallistun silti enemmän mangan puolelle. Lempimangani on Alichino, josta minulla on kaikki ilmestyneet osat (peräti kolme kappaletta) ja josta signaturekuvanikin on.

Nicname korento tulee entisestä swappinimestäni dragonfly, ja liikun lähes kaikkialla netissä joko tällä tai sitten tuolla dragonfly-nimellä.

Siinä vähän alkuesittelyjä ^^ Kysykää jotain jos haluatte tietää. :)

Link | by on 2006-11-09 09:25:43
jei! Meitä on jo monta ^____^ Ihanaa! Vitsit, tykkään ihan kamalasti kun tänne tulee porukkata! Meen huppeliin silkasta ilosta! @_@ eep

Mutta joo, kiva kun tulit. Meilläkin on akvaario! Se kyllä joutu sukupuutto allon kouriin tossa jokunen kuukausi sitten ja kaikki kalat vedettiin vessanpöntöstä alas T.T Snif. Mutta nyt siellä on taas ilmais lahjotus kaloja jotka on itseasiassa kestäny tosi hyvin elämää tässä talossa!

Youtube on köyhän anime taivas! Kuulun ehdottomasti siihen kastiin. Tietokoneelle en lataa periaatteessa mitään, kun vanha modeemi sai salamasta ja tää toinen on niin kökkö että melkein itkettää. Puol tuntista jaksoa sais ladata koko päivän, ei kiitos :S

Minäkin tykkään mangasta enemmän. Mutta tuosta Alichinosta en ole kyllä edes kuullut. Niitä on kyllä aika paljonkin mistä en ole kuullut, että ei sinänsä ihme :)

Aumm.. yksi kysymys, mitäs tuo swappailu on? ^^'

*piilottaa katanansa selän taakse*
Ei mulla nyt mitään sellasia sentään ole. Oon pasifisti pahinta laatua, enkä suvaitse minkäänlaista väkivallan tapaistakaan.

Minä piilouduin tänään kotiin ja roikuin koneella koko päivän XD elämä.. mikä se sellainen on? o___O

Link | by korento on 2006-11-09 10:49:18
Tsiih, meillä oli ennen sammakko samassa akvaariossa kalojen kanssa mutta kun se jäi kerran kiinni kalanpyrstö suussa niin jo tuli lähtö. Ihmeteltiinkin minne kaikki kalanpoikaset aina katosi.. O.o

Minäkään en lataa animea koneelle, pääasiassa siksi että porukat on kieltänyt >_>. Jos joskus saan oman tietokoneen niin sitten kyllä. Mutta hyvin on Youtubellakin pärjätty tähän asti. :)

Swappailusta sitten. Sitä on ehkä vähän vaikea selittää, mutta se on vähän saman tapaista kuin ketjukirjeet. Swapit ovat eräänlaisia vihkoja, joihin ihmiset tekevät oman osuutensa ja lähettävät sitten ns. swappikamuilleen, eli tietyille henkilöille joiden kanssa ovat sopineet vaihtelevansa swappeja. Näitä swappeja on sitten erilaisia: decoihin koristellaan mahdollisen teeman mukaan aina yksi sivu, slameihin (kaikkihan slamit tietää?) vastataan kysymyksiin, lyriikoihin kirjoitetaan laulun sanoja etc. Sitten kun swappi on täysi, se palautetaan omistajalleen. Eli askarteluihmisille sopiva harrastus siis.

Link | by avatar on 2006-11-10 08:12:05 (edited 2006-11-10 08:13:10)
Yay~! Lisää porukkaa, nya~! ^^ Tervetjuloa!

Swappailu. Huh? Ai vaihellaan vain vihkoja toiselta toiselle? Onko se sitten hauskaakin? ^^ Tee he hee~ Mikä on.. umm.. slam? ("kaikkihan slamit tietää?".. juu, kaikki mutta minä. >_<)

Ne akvaariot on mjelkos tylsiä. ^^'' Tai siis ne kalat vaa uiskentelee siellä, eikä niitä voi silittää tai mitään. Sitten ne vaan kuolee ja vessasta alas... Ja sitten ihan btw: syökö sammakot kaloja?

Hm, minekään en lataa animea koneelle. Siinnä menis nimittäin varmasta jokin vuosi tai jotain... Kyllä tuo youtube ja pari muuta sivustoo on tähän asti riittäny. ^^

Ja kun tuosta kahvista oli aiemmin puhetta en voi sanoa kuin yhden sanan: yäk. Onko kamalampaa juomaa olemassakaan? >.<

Ja minä sitten olen se kaikkein hitain. xD

Link | by heprea on 2006-11-10 09:38:55
hohhoh kaikkea sitä täälä ehtiikin tapahtua minun poissa ollessani O.o oikee 2 uutta ihmistä heti ilmottautunut kun minä lopetin sönkkäämiseni :S

elikkäs tervetuloa vain \o

minä olen 18(kohta 19)v rantaruotsalainen(vaasalainen ja ei en osaa ruotsia) ööh olen suht epäsosiaalinen yleensä :o kissojen sijaan löytyy marsuja \o/ marsut kowiksia ja animea/mangaa lataan/ostan niin paljon kuin mahdollista.
fav anime genre: drama/romance
ja fav sarja: kanon

obdient oot himo, noi sun opetukset alkaa oleen jo aika armotonta, kiitokset opettamisesta! :D

ja vielä kerran tervetuloa!

Link | by on 2006-11-10 12:26:54
Joo, kiitokset obedientille tosissaan. Mulla olikin jotain kysyttävää noista jutuista, mutta laitan huomenna kun en enää jaksa ruveta vääntämään mitään tänään *_* (klockan är tjugo över tio nu) Oh jag talar svenska så bra! Watashi no kellon ajat on ihan perseellään xD

Joo, älkää antako annille konetta väsyneenä. Ja kahvia on kanssa turha tarjota, se tosissaan on pahaa niinkun nagisha sano! xP no offence my misplaced frieend.

Meillä oli siellä akvaariossa semmonen pelottava mömmö kala joka asu suodattimen alla/takana, sit se lähti sieltä aina yöllä mettästämään ja aamulla saatto kaloja puuttua. Juluma mömmö <.< Eli akvaariot on siis pelottavia ja jännittäviä! Siellä tapahtuu kaikenlaista (kakkimaista) kokoo ajan.. ehanaa <3

Swappailu kuulostaa ihan kivalta! Ja eikös slämärit oo niitä kirjasia missä on kysymyksiä ja niihin pitää vastata. Ja ne voi kansa kiertää ties kuinka monella tyypillä. Ala-asteella näin semmosen viimeks :3 melkein muistan! Mutta oikeesti, miksen oo koskaan kuullu swappailusta :S kun se kuulostaa vieläkin kivalta.

Olen siis askartelu ihminen!

Mietinkin minne heprea meni! Se tuli takasin, yay! <3

Ehahhaa! Hyvä kone meni rikki ja nyt hyödynnetään vanhaa ruoskaa kun netistä ei oo mitään hyötyä tossa rikkinäisellä. Että tässä on windows -98 ja muut herkut. Vähän väärin asennettu ilmeisesti niin ei voi ladata tänne ees mesee tai firefoxia xD että joops, taidan pitää matalaa profiilia '_' *menee nurkkaan häpeämään*

Link | by on 2006-11-11 04:33:49
Tervetuloa, korento. =] Toivottavasti viihdyt täällä silloinkin kun postitan tänne ylipitkiä japania käsitteleviä viestejä. =p

Minä en ole ikinä omistanut akvaariota. Tosin monella ystävälläni on akvaario. Joskus he kutsuvat minut kalojensa hautajaisiin, jotka pääasiallisesti ovat siinä, että kala vedetään vessasta alas. =/

Eivätpä nuo slamit tutuilta kuulosta. Joten jos et panisi pahaksesi selittää, mitä ne tarkoittavat, arvostaisin sitä suuresti. ^.^

Mukavaa, että miellytti tuo teksti harrastuksista. =] Ajattelin postittaa shoppailusanaston joskus sunnuntaina tai maanantaina, jos se vain kaikille sopii?

Minua ei juurikaan rajoiteta animen latauksessa. Saan täyttää tietokoneeni vaikka pelkällä animella jos niin haluan, oma konehan se on. =p Mangaa en hirveissä määrin omista, mutta senkin puutteen voisi korjata joskus lähitulevaisuudessa. =]

Ja tervetuloa takaisin, heprea. =]

オヤシロさまドットコム─テレビアニメ「ひぐらしのなく頃に解」公式サイト

Link | by avatar on 2006-11-11 07:20:15
Uwaah! Epistä! >.< Obedientilla on oma kone! T.T Minekii haluu...

Jeah, tosi ihanat hautajaiset varmaan. xD vessasta vaan alas... kuinka traagista.

Joo käy käy. ^^ Siis se et obedient laittaa sen shoppailusanaston tänne sillon. Hee~

Ja ruotsi on ihan kamalaa. >_< Mine en osaa sitä yhtään.. ja sitten tänä vuonna vaihtu ope joka siis on ihan p*ska. Että hyvin menee... ^^'

Link | by on 2006-11-11 10:48:52
Juup, hyvin käy jos laitat sitten. Käyn taas koulussa tulostamassa ne että voin opiskella. kiva vaan kun jaksat sivistää meitä! :3

Se on erittäin traagista. Ei parane ajatella minne ne kalat vielä sen hirmuisen julman vessasta vetämisen jälkeen vielä joutuu!

Mulle kans oma kone. Ja hyvä kans! *rukoilee hyvää haltijatarta* En halua mitään tanssipukua! Tänne se tietsikka! (tuhkimotarina á la nykypäivä)

Mulla oli mangaa tossa hyvällä koneella.. mutta tällähetkellä vaikuttaa että sieltä lähtee kaikki veke T.T enkä muista mihin jäin one piecessä! Siis mihin kirjaan ja saan ladata ne kaikki uusiks! >.< kettu, kettu kettu kettukettukettu....

Ruotsi on vaikeetaa!! Englannin ymmärrän ja opin heti. Ei sanojakaan tarvii lukea kun pari kertaa niin muistan ne :S Ruotsissa joudun käyttämään yhteenkin kappaleeseen varmaan pari tuntia xP Pöh, ja kun se pitää opettaa vielä niin vaikeesti, että siitä ei tajua kukaan mitään.. *pitää agressiivisen palopuheen tavis kielen käytöstä*

Puh, vuodautusta vuodatusta!

Link | by korento on 2006-11-11 12:16:03
Viip, kylläpäs tänne ehti tulla paljon tekstiä. :D

Joop, käsitit Nagisha ihan oikein. Ja se on ihan hauskaa jos tykkää askarrella ^^.

Slamit on sellaisia vihkosia joissa on kysymyksiä ja joihin osallistujat sitten vastaa, niin kuin Nekomimi sanoi.
Laitan tuohon osoitteen yhdestä swappari-foorumista, sieltä löytyy lisäinfoa ja kuvia ja kaikkea kivaa.

http://www.createphpbb.com/swapparit/

Ja tietysti Nekomimi alkaa swappaamaan, mukaan vaan! Kaikki askartelu/ piirtely/ muut käsityöihmiset mukaan! ^^

Ja btw, meidän sammakko syö kaloja, ei kyllä tietenkään mitään isoja sellaisia :D
Sen takia myö annettiin sille nimeksi Osama bin Laden, harmi vain että se ilmeni myöhemmin tytöksi. xD

Link | by avatar on 2006-11-12 00:20:19
On kyllä ehana nimi sillä sammakolla ollu. xD Hirvee terroristi..

Minäkii voisin tuon swappailun alottaa, jos ois jotain kamuja jotka vaihtelis sitä vihkosta.. T.T Tai siis ala-asteella minä kyllä vaihtelin jotain vihkosta parin kamun kaa, mutta me vaan kirjoteltiin siihen ja kututtiin sitä vihkoo "kirjevihkoks". Ei me siihen mitään piirrelty tai askarreltu.. :(

Jep, enkku on siis varmaan sata kertaa helpompaa kuin ruotsi. Siis se on ihan sairaan vaikeeta.. T.T Minäkiin muistan ne enkun sanat ja kaikki ihan hyvin, mutta ruotsi.. ei ikinä.

"Vaadimme omaa konetta!"
*liittyy Nekomimin kanssa rukoilemaan hyvää haltijatarta*

Link | by on 2006-11-12 01:29:21
Täytyy tutustua tuohon sivustoon joku päivä.. Ja nyt sitten ihan oikeesti kans! Mulle kun käy monesti että unohtuu kaikki mitä pitäis tehä T.T pöh..

Mutta swappailu kuulostaa nimenomaan sellaselta puuhalta mistä tykkäisin :3 aina hauskoja tommoset!

Huh, mulla on naapurissa semmonen tyttö joka kasvatti sammakoita : D sillä oli iso altaallinen niitä! Ja sit se päästi ne kaikki tohon lampeen meidän lähelle kun ne oli vähän isompia.. Niitä oli hirveesti xD Sit kaikki hirveet hauet söi ne.. Toi lampi on oikeesti pelottava nimittäin *_*

*jatkaa rukoilua*

Kompromissi

Jos nyt korjais edes tuon vanhan!

Link | by heprea on 2006-11-12 08:37:13
kyllä käy obdient >:3

khyl mäki sitte varmaan tutustun vaikka mihinkä paremmin kuhan saan oman koneeni takasi T_T tätä tuskaa kait kestää vielä tonne joulukuun puolelle ja saattaa mennä viel ens vuoden puolelle jos oikein huono mäihä käy ~_~

Link | by on 2006-11-12 08:40:21
Minne sinu kone meni? >S

Link | by on 2006-11-12 09:21:49 (edited 2006-11-13 06:31:56)
Aika toiselle tekstiseinämälle.

Shoppailuun liittyvää sanastoa ja lauseita

Lauseita:

__ wa doko de kaemasu ka? = Mistä voin ostaa __?

Kore / are wa ikura desuka? = Kuinka paljon tämä / tuo maksaa?

Kore / are wo kudasai. = Otan tämän / tuon.

Tsutsunde kudasai. = Paketoikaa se, olkaa hyvä.

Shichaku shitemo ii desuka? = Saanko sovittaa tätä?

Kore wa chiisai / ookii desu. = Tämä on pieni / iso.

Kore wa chiisa sugimasu / ooki sugimasu. = Tämä on liian pieni / iso.

Kore no chigau iro wa arumasu ka? = Onko teillä tätä erivärisenä?

Kore no motto chiisai / ookii saizu wa arimasu ka? = Onko teillä tätä pienemmässä / isommassa koossa?

Sanastoa:
Elintarvikkeita
-Jaga-imo = Peruna
-Kyuuri = Kurkku
-Tamanegi = Sipuli
-Ninjin = Porkkana
-Kyabetsu = Kaali
-Orenji = Appelsiini
-Ichigo = Mansikka
-Ringo = Omena
-Nashi = Päärynä
-Budou = Rypäle
-Kome = Riisi
-Pan = Leipä
-Bataa = Voi
-Shio = Suola
-Kosyou = Pippuri

Välttämättömyyksiä ;]
-Shii dii pureeyaa = CD-soitin
-Doraiyaa = Hiustenkuivaaja
-Paso-kon Tietokone
-Keetai denwa = Matkapuhelin
-Bideo-kamera = Videokamera
-Kaichuu-dentoo = Taskulamppu

Vaatteita
-Booshi = Hattu
-Shatsu = Paita
-Buraasu = Pusero
-Seetaa = Villapaita
-Kutsu = Kengät
-Kutsu-shita = Sukat
-Shitagi = Alusvaatteet
-Kooto = Takki
-Jiinzu = Farkut
-Sukaato = Hame

Lopuksi liitän tähän lyhyen keskustelun, josta näkee kuinka ostosreissu voi esimerkiksi mennä.

Keskustelu
A = Myyjä
B = Shoppailija

A: Irassyaimase, konnichiwa. Nani ka osagashi desuka? = Tervetuloa, hyvää päivää. Voinko auttaa teitä?
-B: Konnichiwa. Dentouteki na omiyage wa arimasuka? = Hyvää päivää. Onko teillä perinteisiä matkamuistoja?
A: Hai, arimasu. Achira no uriba desu. = Kyllä, meillä on. Ne ovat tuossa nurkassa.
-B: Etto, docchi desuka? Are desuka, soretomo acchi desuka? = Hm... kummassa? Tuossa vai tuossa toisessa?
A: Achira desu. Kochira e douzo. = Tuossa. Olkaa hyvä ja seuratkaa minua.
-B: Arigatou gozaimasu. = Kiitos.

A: Kochira ga omiyage uriba desu. = Tämä on matkamuisto-osasto.
-B: Kirei desune. Näyttää kauniilta.
A: Sou desuna. = Olen samaa mieltä.
-B: Demo, taka sugimasu... Miru dake ni shimasu, gomen nasai. = Mutta, nänä ovat liian kalliita. Taidan vain katsella ympärilleni, olen pahoillani.
A: Sou desuka? Mukou ni omiyage-ya san ga arimasu. Soko wa motto yasui to omoimasu yo. Mochi yokattara, nozoite mitara dou desuka? = Vai niin. Tuolla on matkamuistomyymälä. Luulen, että hinnat ovat siellä alempia. Voitte mennä katsomaan jos haluatte.
-B: Goshinsetsu ni doumo arigatou gozaimasu. Zettai ni ikimasu. Sayounara. = Kiitokset ystävällisestä vihjeestänne. Menen sinne varmasti. Näkemiin.
A: Sore wa yokatta, Sayounara. = Hyvä niin. Näkemiin.

Kyseisten keskustelujen sanastoa:

Irassyaimase = Tervetuloa
Konnichiwa = Hyvää päivää
Dentouteki = Perinteinen
Omiyage = Matkamuisto
Arimasu = Olla, omistaa
Hai = Kyllä
Etto = Hm..., tuota
Docchi = Tuo
Soretomo = Vai
Achira = Tuossa
Kochira = Tässä
Arigatou gozaimasu = Kiitos
Kirei = Kaunis
Demo = Mutta
Sugimasu = Liian
Miru = Katsella
Dake = Vain, ainoastaan
Gomen nasai = Anteeksi
Goshinsetsu = Ystävällisyys
Zettai = Varmasti
Yokatta = Hyvä
Sayounara = Näkemiin

Noihin sanoihin riittää puhti tänä iltana, täydentelen sitten myöhemmin. =]

Link | by on 2006-11-12 09:26:51
Teit kyllä kamalan työn jo tuonkin kanssa, mutta oliskohan tohon viimeseen noihin lauseisiin sanastoa *_* nimittäin hauska alkaa arvailemaan että mitä mikäkin tarkottaa ^^' Jos vaan viitsisit..?

Arigatou gozaimasu!

Link | by on 2006-11-12 09:31:54
Ööh... Syventävä sanasto vaiko pelkästään pintaaraapaiseva? Pintaaraapaisevassa oletan, että kaikki tietävät nuo tutuimmat ilmaukset kuten 'gomen nasai', 'sayounara', 'konnichiwa', jne. Syventävässä käännän joka sanan. =p

Link | by on 2006-11-12 09:34:35
Uskoisin että syventävä on tarpeen. Nagishahan ei niin hirveästi tuntenut tätä sanastoa entuudestaan jos oikein muistan?

Link | by on 2006-11-12 09:51:46
Periaatteessahan tästä hommasta voisi kohta alkaa vaatimaan palkkaa. ;]
Mutta joo, siinä on nyt sanastoa mukaanliitettynä. Olkaapa hyvät. =]

Link | by on 2006-11-12 09:56:39
keke :3 periaatteessa tästä vois alkaa jo maksamaan palkkaa xD

Mutta kiitos taas kerran! Tahtoo kysyä nyt, että tommoset kurssit on varmaan aika täynnä o.O miten onnistuit pääsemään!

Back | Reverse | Quick Reply | Post Reply |
Go to page: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, ... 24 Displaying 101 to 120 of 484 Entries.

Copyright 2000-2026 Gendou | Terms of Use | Page loaded in 0.0068 seconds at 2026-07-14 05:23:40