|
Re: Finlandia!
Link |
by
on 2006-11-05 07:41:16 |
|
Hauskaa, että idea miellyttää. =] Eli nyt siis ovat a) ja d) saaneet kannatusta. Itse olen tuon shoppailusanaston kannalla. ^.^ *Patistaa muita valitsemaan omat vaihtoehtonsa.* Nyt pitäisi kait pohtia, milloin rupeaa noita asioita tänne kirjoittelemaan. Kuulostaisiko keskiviikko hyvältä? Vai pitääkö olla jo aikaisemmin? =p Hoo, avatareja. =] Mieluusti asettaisin tilauksen, kun ei se veli vaikuttanut innostuneelta kertoessani hänelle, että pitäisi minun vielä avatar saada. ;] Joten jos voisit minulle avatarin tehdä, arvostaisin sitä suuresti. ^.^ |
|
Link |
by
on 2006-11-05 07:44:06 |
|
jei! muuttapa, minulle kyllä kävis jos alkaisit rasittaa aivojani joskus tiistain keskiviikon paikkeilla *opiskelee vielä viikonpäiviä* Oliskos toiveita sen avatarin suhteen..? ![]() |
|
Link |
by
on 2006-11-05 08:00:33 (edited 2006-11-05 08:03:54)
|
|
Eli tiistai / keskiviikko? No, kysyy nyt ensin muidenkin mielipidettä ennen kuin alkaa suoltamaan tietoja. =p Eipä minulla oikein mitään erityistoiveita ole, kunhan vain tuon nicknamen jossakin muodossa siihen saa. =] |
|
Link |
by
on 2006-11-05 08:02:18 (edited 2006-11-05 08:41:32)
|
|
Yleinen mielipide kunniaan! Hmhmhm.. saat sitten jonkun flikan siihen varmaan :3 keke Tai laitan täyteen kissoja xD joo, toimin kohtuullisesti että sitä voi käyttääkkin ;) Tuossapa olisi kuvaata, ja sitten vielä mitä laitetaan avyksi.. < img src="http://i43.photobucket.com/albums/e394/panda789/nekos%20stange%20pics/obedient.jpg"> Tuli vähän saman näkönen kun mulla Xd toivottavasti ei haittaa ![]() |
|
|
|
@rika-chan: never heard about that :o hoh kyl aina avanki voi ottaa :3 hmmz keke monikossa kekez! kekee on kyl joskus tulle hoettua liikaa kaveri meinas bannias sen forumilta ku öh spammasin sitä "vähä" liikaa :3 ja no noista vaihtoehdoista harrastukset, olikos se se a? :d lukitsen sen! |
|
Link |
by
on 2006-11-05 09:12:19 |
|
Kiitokset avatarista! Kaunis on. (Oikein haikean näköisen tyttösen laitoit, hihii!) ^.^ Ja no, ei se minua haittaa jos se hiukan sinun avatariltasi näyttää. =p Ja kyllä, vaihtoehto a) käsittelee harrastuksiin littyvää sanastoa. Hyvä että sekin saa lisää kannatusta. =] |
|
Link |
by
on 2006-11-05 09:19:31 |
|
Joku kaava jäi päälle kun eilen väsäsin *_* noh, teen itelleni kohta uuden niin ei ainakaan haittaa : DD Se oli ihana kuva mistä tuon leikkasin :3 kawaii! Vielä nagisha sitten :> mitäs jos menee fifty fifty? käytätkö sitten ylintä tuomio valtaasi ja otat sen kummasta itse tykkäät enemmän ^___^ ![]() |
|
Link |
by
on 2006-11-05 09:32:48 (edited 2006-11-06 05:40:36)
|
|
Jos 50/50-tilanne tulee, saatte opetella shoppailusanastoa! *Nauraa.* Jeps, kaikki riippuu nyt sitten Nagisha-chanista. Älä ota paineita, hehe. =p Ihan vain näin sivuhuomautuksena: Päivitin viikonpäivät sisällyttämään myös lauantain ja sunnuntain. =p |
|
Link |
by
on 2006-11-07 02:13:48 |
|
Tiedätkö muuten miten noiden viikonpäivien nimet vois kääntää? Ensimmäiset osaan.. Getsu youbi olis kuun päivä, Ka youbi olis tulen päivä, ja sui youbi olis veden päivä ;D Auttaa muistamaan. Kekeke!! :3 Ihmisillä internetissä on ongelmia! Mulla oli joskus, mutta masenti taas tällä viikolla (eilen xD) kun yritin vakuuttaa yhelle häiskälle täällä että itsemurha ei ole se kaikkein kannattavin vaihtoehto T.T noh, kait se sit usko ainakin vähäks aikaa, mutta turhauttaa oikeesti kun en voi tehä mitään!!! ![]() |
|
Link |
by
|
|
Jah! Ei paineita! xD Mutta minä valitsen.. eeh.. vaikkapa a.. tai b? mitäs se b meinaskjaan? :3 Miulle avatar kans! ^^ |
|
Link |
by
on 2006-11-07 07:35:38 (edited 2006-11-07 07:36:16)
|
|
Enpä oikein tiedä miten ne viikonpäivät voisi kääntää. Tai no, oletettavasti torstailla on jotain tekemistä Jupiterin ja perjantailla Venuksen kanssa. (Ainakin japaninopettajani mukaan.) Internetissä on helppoa kertoa huolistaan, kun kaikki keskustelu tapahtuu 'periaatteessa' anonyymisti. Voisinhan minäkin melkoiset tarinat tässä suoltaa muutaman vuoden takaisesta ylä- ja ala-aste-elämästäni, mutta mieluiten en niin tekisi. =p Jeps, ärsyttää minuakin välillä se, ettei oikeasti pysty mitään tekemään muiden hyväksi. Parasta on kait neuvoa apua hakevaa henkilöä turvautumaan omaan perheeseen / ystäviin, sillä eiväthän Internetissä tavatut henkilöt voi aina olla tukenasi. =[ Vaihtoehto b) käsitteli nähtävyyksien katselua. =p Vaikuttaa nyt siltä, että vaihtoehto a), eli harrastuksiin liittyviä sanoja & lauseita on ollut suosituin. Siispä, varautukaa kyseistä aihepiiriä käsittelevään, huomenissa ilmestyvään tekstiseinään. ;] Shoppailu seuraa sitten hyvänä kakkosena joskus myöhemmin. ^.^ |
|
Link |
by
on 2006-11-07 23:31:56 (edited 2006-11-07 23:38:39)
|
|
No höh. Olis halunnu tietää :D nooh, kaippa ne on vaan opeteltava muistamaan näin ^^' (huonomuisti *köh*) Kylläpä mullakin noita ongelmia oli joskus sillon nimenomaan (ongelmanuori) mutta en oikeesti pysty tässä vaiheessa enää "samaistumaan" näitten ihmisten ongelmiin ja ne kuulostaa niiiin turhilta. Jostain ulkonäöstä. Päh, pälli markkinakoneisto kun kaikkien pitäis olla kauniita ja laihoja >.< Jei! Harrastus sanat/lauseet onkin sitten iiihan uusia :3 *ei malta odottaa, ei malta odottaa* Avataria tulossa! toivottavasti joku muukin kun potti kelpailee? löytyis nimittäin aika hirvee määrä kuvia koneelta.. joiden joukossa ei ole pottia T.T kun en löydä siitä kuvia oikein mistään. pahus. ![]() Ja kooduli < img src="http://i43.photobucket.com/albums/e394/panda789/nekos%20stange%20pics/nagishalle.jpg"> ![]() |
|
Link |
by
on 2006-11-08 07:18:41 (edited 2006-11-08 08:21:33)
|
|
Suht. pitkä teksti tulossa, jos jokin asia ei kiinnosta niin hypätkää yli. =] Harrastuksiin liittyvää sanastoa & lauseita: Lauseita: (Anata wa) nani ga suki desuka? = Mistä pidät? -(Watashi wa) __ ga suki desu. = (Minä) pidän __. (Anata wa) __ ga suki desuka? = Pidätkö __? -(Watashi wa) __ ga suki desu. = Pidän __. (Anata wa) syuumatsu [kyuuka] ni nani wo shimasuka? = Mitä teet / harrastat viikonloppuisin [lomalla]? -(Watashi wa) syuumatsu [kyuuka] ni __ wo shimasu. = Viikonloppuisin [lomalla] teen / harrastan __. Dorekurai __ wo shimasuka? = Kuinka usein teet / harrastat __? Esimerkkivastauksia: -Issyuukan ni ikkai. = Kerran viikossa. -Nisyuukan ni ikkai. = Kerran kahdessa viikossa. -Ikkagetsu ni ikkai. = Kerran kuukaudessa. -Ichinen ni ikkai. = Kaksi kertaa vuodessa. Syuukan = Viikko Ka getsu = Kuukausi Nen = Vuosi Nichi = Päivä Dare to issyo ni __ wo shimasuka? = Kenen kanssa teet / harrastat __? Esim. vastauksia: -Tomodachi to (issyo ni shimasu). = Ystävien kanssa (teen / harrastan sitä). -Okaasan to (issyo ni shimasu). = Äidin kanssa (teen / harrastan sitä). -Otousan to (issyo ni shimasu). = Isän kanssa (teen / harrastan sitä). -Kazoku to (issyo ni shimasu). = Perheen kanssa (teen / harrastan sitä). -Itoko to (issyo ni shimasu). = Serkun kanssa (teen / harrastan sitä). -Hitori de (shimasu). = Yksin. (Sore wa) kantan / muzukashii / tanoshii / taikutsu desuka? = Onko se helppoa / vaikeaa / hauskaa / tylsää? -Hai, (sore wa) kantan / muzukashii / tanoshii / taikutsu desu. = Kyllä, (se on) helppoa / vaikeaa / hauskaa / tylsää. -Iie, (sore wa) kantan / muzukashii / tanoshii / taikutsu desu. = Ei, (se on) helppoa / vaikeaa / hauskaa / tylsää. Ja näin lopuksi sanastoa. Tässä on lueteltu aika monta harrastetta / urheilulajia, mutta koettakaa kestää. =p Sakkaa = Jalkapallo Yakyuu = Pesäpallo Basuketto booru = Koripallo Bokushingu = Nyrkkeily Aisu hokkei = Jääkiekko Jogingu = Hölkkäily Kin tore = Harjoittelu Sanpo = Kävely Baree booru = Lentopallo Jyuudou = Judo Kendou = Kendo Sukii = Hiihto Sunobo = Lumilautailu Suimingu = Uinti Dokusyo =Lukeminen Gaadeningu = Puutarhanhoito ^.^ Amimono = Kutominen / neulominen Ryori = Kokkaaminen Ongaku wo kiku = Musiikin kuuntelu Gakki wo hiku = Instrumenttien soittaminen Eiga = Elokuvissa käynti Syasin wo toru = Valokuvaus Hirune = Nokosten ottaminen Intaanetto = Internet Kurabu katsudou = Klubitoiminta Boo tto suru = Laiskottelu Kaimono = Shoppailu Karaoke = Karaoke |
|
Link |
by
|
|
Kjiitos Nekomimii! Taas kerran. xD Tämä avatar kelpaa tosi hyvin! ^^ Huuh, hirveesti opeteltavaa. ^^' Mutta ei siinnä mitään, kiva ku ootte jaksanu kertoo nuita juttuja. Vaikka minä nyt en osaakaan kertoo mitään itse. Tee hee~ Hm, miks noo jotkut jutut on sulkumerkeissä? O.o |
|
Link |
by
on 2006-11-08 10:34:38 (edited 2006-11-08 10:50:42)
|
|
No pahus, tietysti se unohtui. Suluissa olevat sanat eivät ole pakollisia lauseen ymmärtämisen kannalta. Eli vaikka tuo 'Mistä pidät'-lause kelpaa tällaisenaankin; Nani ga suki desuka? |
|
|
|
*hyppii* Täällä yksi suomalainen ilmoittautuu palvelukseen! Oikeammin minua pyydettiin (=käskettiin) ilmoittautumaan täällä, kun kerran täältä innostuin musiikkia latailemaan... Olen siis Jämsä-citystä, Suomen keskipisteestä ja minua pyysi (=käski) Nekomimi ilmoittautumaan. Liityin kuitenkin omasta tahdostani, en TÄYSIN toisten tossun alla elä. Olen netissä sosiaalisempi kuin livenä, koska livenä yleensä vaan seisoskelen jossain tai leikin iilimatoa tyttöystäväni selässä. Olen 20. marraskuuta 17-vuotias. Poltan vain joskus ja olen vain kerran ollut humalassa. Kahvia kittaan silmät kierossa. Musiikkimakuun kuuluu kaikki mikä kuulostaa hyvältä. Eniten ehkä power-, death-, ja sinfoniametallia. Minä olen ruma (tyttöystäväni mielestä söpö), laiha (tyttöystäväni mielestä sopusuhtainen) ja tyhmä (tyttöystäväni mielestä fiksu). Yritä sitten muodostaa minäkuvaa kun on itsestään aivan eri mieltä kuin muut o__o' Eli ehkä olen loppujenlopuksi aika angstinen. Yhteiskunta on mätä ja sitä rataa.
One step forward... And two steps back, that's the song of my life...
|
|
Link |
by
on 2006-11-08 23:26:39 (edited 2006-11-09 06:36:20)
|
|
Hoo, tervetuloa, Misplaced! Minä olen Obedient, oikealta nimeltäni Henrik. =] Nythän meitä alkaa olla täällä jo aivan luonnoton määrä. Vai oikein sinua käskettiin? =p No, pääasia että ilmoittauduit. Minä en koske alkoholiin tai tupakkaan, en edes kahviin / teehen. (Muumilimsaa sen olla pitää, hehe ^.^) Paheena kahvi? Eräs tuttavanikin on kahviaddikti isolla A:lla. Pitää mukanaan karmeat määrät kofeiinitabletteja, koska opinahjossa kahvi ei kulkeudu opettajanhuonetta pitemmälle. =p Misplaced, onhan se hyvä että tyttöystäväsi ajattelee sinusta noin. =] Pitää tähän väliin muuten lisätä; huomasin itsekin näin myöhemmin että töykeältähän tuo viestini vaikutti. Joten siis pahoitteluni. Toivottavasti et kanna kaunaa. ;] (Tekosyynä voin sepittää, etten aamulla ehtinyt kiinnittää hirveästi huomiota viestini sävyyn, sillä piti kiiruhtaa puolalaisten vaihto-oppilaiden läksiäisjuhlaan. =p) |
|
Link |
by
on 2006-11-09 02:32:41 |
|
keke :3 Osaan olla tarvittaessa vaativa xD Mutta olethan Petri kulta söpö. Ja fiksu. Elä ala motkottamaan kun tytöt sanoo xD Ja sillä söpöydellä ei tartte sitten olla mitään tekemistä ulkonäön kanssa jos välttämättä haluat siitä mököttää ;D Ja mulla on se synttärikortti sulle jo! Siinä olet kyllä tossun alla =D *ebil laugh* Mutta joo, misplaced on siis mun tyttökaverin poikaystävä <3 Jeis! Eikä sillä ole muita paheita kun se kahvi @_@ ette uskois jos se kertois kuinka paljon sitä oikeesti menee! Mutta uusi veri tekee aina hyvää! Nyt pojka voi ilahduttaa meitä pitkällisillä keskusteluilla! Ai niin, sulla tarvetta avatarille ja/tai signaturelle, kun väännän noita ihan mielelläni ^__^ Ja obedientille suur kiitos kun antoi meille opittavaa! Mutta noissa kieltämättä menee vähän aikaa *_* Ja nagishalle vielä.. Saakai siitä tekstistä selvää tarpeeks hyvin? Kun mietin sitä siinä vaiheessa kun kutistin sen.. Ja nyt se näyttäis vähän epäselvältä :S ![]() |
|
|
|
Ota Obe huomioon että olen ollut vain _kerran_ humalassa ja sen takia että Prahalle piti jättää jäähyväiset... En edes ollut _kännissä_, vaan kevyessä nousuhumalassa. Kaljasta, tequilasta, viskistä ja jack danielsista ei pääse vielä minnekään. Aamullakaan ei ollut krapulaa. Ja mitäs niistä paheista... Kahvista nyt on vaan tullut tapa. Tänään ei ollut hyppäreitä joten en päässyt kahville, mutta väsytti silti ihan pirusti joten kävin ostamassa red power -pastilleja. Söin niitä kahdeksan mutta väsymys ei lähtenyt minnekään. Huijausta! Päivä oli muutenkin paska jo heti aamusta, joten sorruin polttamaan neljä tupakkaa. Ainut asia mikä tänään on ollut hyvää on ollut musiikki, täältä ladatut ja omat varastot. Kuunteleeko kukaan täältä Sonata Arcticaa? En ole oikeastaan tyhmä, olen "vain" hidas. Ja kiitos vastaanotosta! Ja Nekomimi tuntui niin japanifanilta että se olisi voinut vetää samuraimiekan repustaan jos olisin sanonut jotain vastaan .___O' Ja kyllä minä varmaan saan nikkaroitua avan itsekin... Ehkä.
One step forward... And two steps back, that's the song of my life...
|
|
Link |
by
on 2006-11-09 06:46:59 (edited 2006-11-09 06:56:18)
|
|
Muokkasin aiempaa viestiäni lisäten siihen pahoitteluni sen töykeyden takia. Hm... Tuo 'tänään ei ollut hyppäreitä'-kommentti antaa sen kuvan, että sinulla kuitenkin on hyppytunteja jossain välissä. =] Onnenpekka, minulla jokainen tuleva jakso aivan täynnä, pinnistelen saadakseni 37 kurssia käytyä tänä lukuvuonna. =p Ja juh, musiikki on aina hyvä asia. Sonata Arcticaa en kuuntele, olen jostain kumman syystä "jämähtänyt" 80-luvun musiikkiin. (A-ha, BeeGees & co. =p) Minäkin olen hiukan hidas. Joskus siitä saa kärsiäkin, kuten esim. ranskan oppitunneilla. Muut porhaltavat asioissa kauheata vauhtia eteenpäin kun taas minä raukka jään rannalle ruikuttamaan. Mutta, kyllä se siitä. (Toivottavasti. ;]) |